Ο γερμανικός στρατηγικός χάρτης πορείας για την ψηφιακή δεκαετία που ανέπτυξε το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακών Μεταφορών και Μεταφορών της Γερμανίας καθορίζει τους στρατηγικούς στόχους που πρέπει να επιτευχθούν έως το 2030, παρακολουθώντας την επίτευξή τους, ενώ έχουν αναπτυχθεί οι πορείες στόχου και τα βασικά μέτρα.
Η έκθεση χρησιμοποιεί τα δεδομένα στην έκθεση του 2023 για την ψηφιακή δεκαετία σχετικά με την εθνική βασική αξία των στόχων της ψηφιακής δεκαετίας, τη βασική τιμή της ΕΕ για τους στόχους της ψηφιακής δεκαετίας το 2023 και την τιμή-στόχο της ΕΕ για το 2030.
Το 49 % των ατόμων διαθέτουν τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες, ποσοστό χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ (54 %). Οι χαμηλές επιδόσεις της Γερμανίας στο πλαίσιο αυτό εμποδίζουν την πρόοδο της ΕΕ προς την επίτευξη του στόχου της ψηφιακής δεκαετίας 2030 για τουλάχιστον το 80 % του πληθυσμού να διαθέτει τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες, επιτυγχάνοντας παράλληλα τη σύγκλιση των φύλων. Το επίπεδο τουλάχιστον των βασικών δεξιοτήτων δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου ανέρχεται στο 65 %, ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ (66 %). Επιπλέον, η βαθμολογία της χώρας είναι χαμηλότερη από τον μέσο όρο της ΕΕ για τα άτομα με πάνω από τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες (19 % στη Γερμανία έναντι 26 % στην ΕΕ).
Ο χάρτης πορείας για τη Γερμανία αποτελείται από 4 κεφάλαια:
- Ψηφιακές ικανότητες
- Ψηφιακές υποδομές
- Ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων
- Ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών
Προτεραιότητες για την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων
Η Γερμανία εφαρμόζει επί του παρόντος διάφορα μέτρα που μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση του επιπέδου των βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων. Η ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης είναι ένας από τους έξι τομείς προτεραιότητας του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Γερμανίας. Στόχος είναι να εξασφαλιστεί περισσότερη και καλύτερη ψηφιακή διδασκαλία και μάθηση σε όλα τα διάφορα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Μέτρα που συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου
- Μέτρο 1: Κρατική στρατηγική για την εκπαίδευση στον ψηφιακό κόσμο
- Μέτρο 2: Συγκρότημα ΤΝ
- Μέτρο 3: Συμμαχίες για την εκπαίδευση III — Τέσσερις εταίροι του προγράμματος υποστηρίζουν αποκλειστικά έργα ψηφιακής πολιτιστικής εκπαίδευσης
- Μέτρο 4: Κατευθυντήριες γραμμές χρηματοδότησης για την πολιτιστική εκπαίδευση στους κοινωνικούς μετασχηματισμούς
- Μέτρο 5: Σχολείο ψηφιακού συμφώνου
- Μέτρο 6: Στρατηγική OER του γερμανικού Ομοσπονδιακού Υπουργείου Παιδείας και Έρευνας (BMBF)
- Μέτρο 7: Εθνική στρατηγική για τη συνεχή εκπαίδευση
- Μέτρο 8: Ανταγωνισμός Καινοτομίας
- Μέτρο 9: Ανάπτυξη της υποδομής ψηφιακής δικτύωσης για την εκπαίδευση: «Ο εκπαιδευτικός χώρος μου»
- Μέτρο 10: Χρηματοδότηση του έργου: Μακροπρόθεσμη παρακολούθηση των ψηφιακών δεξιοτήτων και των δεξιοτήτων που σχετίζονται με τα δεδομένα του γερμανικού πληθυσμού
- Μέτρο 11: Χρηματοδότηση έργων στο πλαίσιο της προτεραιότητας χρηματοδότησης του BMBF «Ψηφιοποίηση στον τομέα της εκπαίδευσης»
- Μέτρο 12: Εργαλειοθήκη για τον γραμματισμό στα δεδομένα
- Μέτρο 13: Δεξιότητες του κόμβου μεταφοράς δεδομένων
- Μέτρο 14: Εργαστήριο δεδομένων
- Μέτρο 15: Σχέδιο δράσης για την αναχαίτιση του 2.0
- Μέτρο 16: Κέντρα ικανοτήτων για ψηφιακή και ψηφιακά υποστηριζόμενη διδασκαλία στα σχολεία και περαιτέρω εκπαίδευση
- Μέτρο 17: Διασυνοριακά έργα στο DigitalPakt School 2019 — 2024
Βασικές προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν
Απαιτούνται πιο στοχευμένες επενδύσεις στην τυπική και επαγγελματική εκπαίδευση. Η διαθεσιμότητα ψηφιακών τεχνολογιών θα πρέπει να βελτιωθεί στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, καθώς και οι ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτών.
Εκτός από τον ψηφιακό εξοπλισμό των εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων, είναι επίσης ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί επαρκής τεχνική επιστημονική και εκπαιδευτική υποστήριξη. Υπάρχει ανάγκη για ικανότητες που καθιστούν δυνατή την αυτοκατευθυνόμενη μάθηση και καθιστούν δυνατή την αυτοκατευθυνόμενη μάθηση. Μια άλλη πρόκληση είναι να δημιουργηθεί η βάση για την αξιοποίηση του δυναμικού της χρήσης από εφαρμογές ΤΝ στην εκπαίδευση, λαμβάνοντας υπόψη δεοντολογικούς και νομικούς κανονισμούς.
Μετάφραση πολιτικής από Digital Europe eTranslation