Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου σε συνεργασία με την Επιστημονική Εταιρεία European School Radio, την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού της Ελλάδας και το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας της Ελλάδας συνδιοργανώνουν τον Μαθητικό Διαγωνισμό Τραγουδιού και Ραδιοφωνικού Μηνύματος “Καν’ το ν’ ακουστεί” από τη σχολική χρονιά 2016-2017. Ο Διαγωνισμός απευθύνεται στις σχολικές μονάδες της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ομογένειας αλλά και στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες διεθνώς. Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να ετοιμάσουν τα δικά τους πρωτότυπα ραδιοφωνικά μηνύματα μέχρι 1 λεπτό και 30 δευτερόλεπτα και τραγούδια διάρκειας μέχρι 3 λεπτά. Όλες οι συμμετοχές υποβάλλονται στη διαδικτυακή πλατφόρμα του European School Radio https://europeanschoolradio.eu/

Τα σχολεία μπορούν να υποβάλουν μέχρι και δύο συμμετοχές στις κατηγορίες ραδιοφωνικό μήνυμα και τραγούδι. Επιπλέον των ειδικών στόχων που αφορούν την κάθε θεματική, ο διαγωνισμός θέτει ως στόχο οι μαθητές και οι μαθήτριες να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες, να καλλιεργήσουν τον γραμματισμό στα Μέσα και να συμμετέχουν σε διαδικασίες κριτικής ακρόασης, ετεροαξιολόγησης και διάχυσης της δράσης τους στην ευρύτερη κοινότητα.

Ο διαγωνισμός για τη σχολική χρονιά 2023-2024 έχει τίτλο «Η δύναμη της Φιλίας – The power of friendship» και απευθύνεται σε όλα τα ευρωπαικά σχολεία. Η φετινή θεματική θα επιτρέψει στους μαθητές να αναστοχαστούν τις διάφορες εκφάνσεις της φιλίας στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο διαγωνισμός διεξάγεται κάθε χρόνο με διαφορετική θεματική. Για παράδειγμα η θεματική της χρονιάς 2019-2020 είχε τίτλο “Εκπέμπουμε σήμα κινδύνου. Αγκαλιάζουμε τη Γη”, η θεματική της χρονιάς 2017-2018 είχε τίτλο «Δημιουργώντας για την Πολιτιστική μας Κληρονομιά».

Το ραδιοφωνικό μήνυμα αξιολογείται με βάση κριτήρια όπως πρωτοτυπία, περιεχόμενο μηνύματος, τρόπος και ύφος εκφώνησης, μουσική / ηχητική επένδυση, ποιότητα ήχου, συνολικός / τελικός αντίκτυπος ενώ τα τραγούδια με βάση κριτήρια όπως  στίχος, σύνθεση, ερμηνεία, ποιότητα ήχου, συνολικός / τελικός αντίκτυπος. Η αξιολόγηση βάσει των πιο πάνω κριτηρίων υλοποιείται με δύο (2) τρόπους, οι οποίοι συνυπολογίζονται για το τελικό αποτέλεσμα:

  1. Από τις Κριτικές Επιτροπές: Η αξιολόγηση των συμμετοχών γίνεται από την αντίστοιχη Κριτική Επιτροπή κάθε κατηγορίας. Οι Κριτικές Επιτροπές αποτελούνται από επαγγελματίες, τα ονόματα των οποίων θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού, http://contest.europeanschoolradio.eu/.
  2. Από τα συμμετέχοντα σχολεία: Κάθε σχολείο έχει τη δυνατότητα, σύμφωνα με οδηγίες που θα σταλούν στον υπεύθυνο ή στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό, να αξιολογήσει τις υπόλοιπες συμμετοχές που αφορούν την κατηγορία στην οποία υπέβαλε συμμετοχή το σχολείο.

Οι συμμετοχές αποστέλλονται από τους διοργανωτές στις Κριτικές Επιτροπές και στα σχολεία χωρίς στοιχεία για την ταυτότητα των μαθητικών έργων.

Έναν μήνα πριν τη βράβευση δημοσιεύονται χωρίς σειρά κατάταξης τα σχολεία που έχουν διακριθεί και βρίσκονται μεταξύ των βραβευθέντων, ώστε να προετοιμάσουν την επίσκεψή τους στο Φεστιβάλ Ραδιοφώνου (βλ. πιο κάτω) και στην Τελετή Βράβευσης. Απονέμονται μέχρι τρία πρώτα βραβεία ανά κατηγορία συμμετοχής και ανά επίπεδο σχολείου, δηλαδή σε:

  1. Νηπιαγωγεία – Δημοτικά (ηλικίες 4 – 7 χρονών)
  2. Δημοτικά (ηλικίες 8 – 12 χρονών)
  3. Γυμνάσια (ηλικίες 13 – 15 χρονών, εσπερινά σχολεία)
  4. Λύκεια (ηλικίες 16 – 18 χρονών, εσπερινά σχολεία )
  5. Ειδικά σχολεία

Επίσης, με διαδικτυακή ψηφοφορία δίνονται δύο (2) Βραβεία των Ακροατών του European School Radio, ένα για κάθε κατηγορία συμμετοχής (ραδιοφωνικό μήνυμα, τραγούδι). Η τελετή βράβευσης του Διαγωνισμού πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου, και σε διαφορετική πόλη κάθεχρονιά. Τη σχολική χρονιά 2023-2024 θα πραγματοποιηθεί στη Λευκωσία.

 

Σύνδεσμος ιστοσελίδας

Κάν’ το ν’ ακουστεί

Ψηφιακή τεχνολογία/εξειδίκευση

  • Ψηφιακές δεξιότητες

Επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων

  • Βασικό
  • Ενδιάμεσο

Γεωγραφικό Πεδίο/ Χώρα

  • Κύπρος

Είδος πρωτοβουλίας

Θεσμική πρωτοβουλία της ΕΕ

Ομάδα-στόχος

  • Ψηφιακές δεξιότητες για όλους

Είδος χρηματοδότησης

Δημόσιοι πόροι